Boshlang'ich ta'lim pedagogikasi innovatsiya va integratsiya
“Umumiy pedagogika”
Умумий педагогика тест жавоблари тугрижавоб {= белги билан белгиланган
::1:: O‘zbekiston respublikasining “ta’lim to‘g‘risida”gi qonuniga muvofiq kimlar pedagogik
faoliyat bilan shug‘ullanish huquqiga egalar?
{= tegishli ma’lumoti, kasbiy tayyorgarligi bor va
yuksak axloqiy fazilatlarga ega bo‘lgan shaxslar
~ kasbiy bilim, ko‘nikma va malaka, shuningdek, ta’lim
muassasalarida ishlash tajribasiga ea shaxslar
~ oliy pedagogik ma’lumot hamda 5 yillik pedagogik
stajga ega shaxslar
~ faoliyat jarayonida ta’lim oluvchilarning yosh va
psixologik xususiyatlarini inobatga olgan holda ular bilan muloqot qilish
malakasini o‘zlashtirgan shaxslar
}
::2:: ta’lim muassasasi nima?
{= qonun hujjatlariga muvofiq ishlab chiqilgan ustav
asosida faoliyat ko‘rsatadigan yuridik shaxs
~ pulli ta’lim xizmatlarini ko‘rsatish orqali
moliyaviy imkoniyatlarini kengaytirish huquqiga ega yuridik shaxs
~ rivojlangan xorijiy mamlamatlarning ta’lim
muassasalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish huquqiga ega yuridik shaxs
~ ta’lim sohasidagi islohotlarni tashkil etishga
mas’ul yuridik shaxs
}
::3:: mashg’ulotlarga qo’yiladigan maqsadlar?
{= ta’limiy, tarbiyaviy, rivojlantiruvchi
~ tarbiyaviy, didaktik, ijtimoiy-g‘oyaviy
~ tarbiyaviy, didaktik, muloqot
~ ijtimoiy-g‘oyaviy, aksiologik, didaktik
}
::4:: “ta’lim to’g’risidagi qonun” qachon qabul qilingan?
{=1997 yil, 29 avgust
~1997 yil, 29 iyul
~1992 yil, 12 avgust
~1993 yil, 11 avgust
}
::5:: kadrlar tayyorlash milliy modelining tarkibiy qismlari qaysi variantda
berilgan?
{= shaxs, uzluksiz ta’lim, davlat va jamiyat, fan, ishlab chiqarish
~ ta’lim xizmatlarini ko‘rsatuvchilar, ishlab
chiqarish
~ ta’lim xizmatlarining iste’molchilari, ishlab chiqarish
~ ta’lim jarayonining ishtirokchilari, ishlab
chiqarish
}
::6:: davlat ta’lim standartlari nima?
{= umumiy o‘rta, o‘rta maxsus, kasb-hunar va oliy
ta’lim mazmuniga hamda sifatiga qo‘yiladigan talablarni belgilaydigan me’yoriy
hujjat
~ o‘quv yuklamlari hajmini aniqlashga xizmat
qiladigan, shakl va metodlari to‘g‘risida mezonlar yig‘indisi
~ ta’lim jarayonining samarali tashkil etish yo‘llari,
shakl va metodlari to‘g‘risida ma’lumotlardan iborat yo‘riqnoma
~ o‘quv
jadvalining tarkibiy elementlarini aks ettiruvchi manba, shakl va metodlari
to‘g‘risida
}
::7:: DTS qanday ta’lim turlari
uchun joriy etiladi?
{= umumiy o‘rta ta’lim, oliy ta’lim
~ umumiy o‘rta, maktabdan tashqari ta’lim, oliy ta’lim
~ maktabgacha, umumiy o‘rta, o‘rta maxsus, kasb-xunar
~ bolalar bog‘chasi, umumiy o‘rta ta’lim, o‘rta maxsus
}
::8:: “pedagogika” tushunchasi qanday ma’noni anglatadi?
{=“bola yetaklayman”
~“shaxsni tarbiyalayman”
~“shaxsni rivojlantiraman”
~“bolani voyaga
etkazaman”
}
::9:: “pedagogika bola tarbiyasining fani
demakdir”. Ta’rif kim tomonidan berilgan?
{= abdulla avloniy
~ h.h.niyoziy
~ abduqodir shakuriy
~ ishoqxon ibrat
}
::10:: pedagogika
fani
konsepsiyasida nimalar aks etadi?
{= fanning rivojlanish istiqbollari
~ fanning umumiy mazmuni
~ fan erishgan yutuqlar
~ fanning yangi yo‘nalishlari
}
::11:: pedagogika fanining muhim tarkibiy qismlari qaysi javobda to‘g‘ri
ko‘rsatilgan?
{= didaktika (ta’lim nazariyasi), tarbiya nazariyasi
~ ta’lim menejmenti, didaktika (ta’lim nazariyasi)
~ didaktika (ta’lim nazariyasi), maktabshunoslik
~ tarbiya nazariyasi, ta’lim menejmenti
}
::12:: pedagogika fanlari tizimi qanday fanlardan tarkib topgan?
{=“maktabgacha ta’lim pedagogikasi”, “boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi”,
“pedagogika nazariyasi”, “pedagogika tarixi”, “pedagogik mahorat va pedagogik
texnologiya”, “ijtimoiy pedagogika”, “kasbiy pedagogika”, “maxsus pedagogika”,
“ta’lim menejmenti”, “qiyosiy pedagogika” va b
~“ijtimoiy pedagogika”, “kasbiy pedagogika”, “maxsus pedagogika”
~“pedagogika nazariyasi”, “pedagogika tarixi”, “pedagogik mahorat”,
“maxsus pedagogika”, “ta’lim menejmenti”, “qiyosiy pedagogika”
~“pedagogika nazariyasi”, “pedagogika tarixi”, “pedagogik texnologiya”
}
::13:: pedagogikaning
qaysi sohasi shaxsi va faoliyatida nuqsonlar ko‘zga tashlanadigan bolalarni
o‘qitish va tarbiyalash bilan shug‘ullanadi?
{= maxsus pedagogika
~ kasbiy pedagogika
~ ijtimoiy pedagogika
~ qiyosiy pedagogika
}
::14:: pedagogikaning asosiy kategoriyalari hisoblanadi?
{= tarbiya, o‘qitish, bilim olish (ma’lumot),
rivojlanish
~ tarbiya, ta’lim, ma’lumot, shakllantirish
~ ta’lim, ma’lumot, shaxs, muloqot
~ ma’lumot, shaxs, ta’lim, rivojlantirish
}
::15:: ta’limning mazmuni qanday manbalarda aks ettiriladi?
{= ta’limning mazmuni: o’quv rejalarida, dasturlarida va darsliklarda aks
ettiriladi
~ o’quv rejasida va darsliklarda aks ettiriladi
~ ta’limning mazmuni o’quv materiallarda aks ettiriladi
~ ta’limning mazmuni darsliklarda aks ettiriladi
}
::16:: pedagogik tajriba tashkil etilish sharoitiga
ko‘ra qanday guruhlarga ajratiladi?
{= tabiiy tajriba, laboratoriya tajribasi, tajriba ishi
~ evristik tajriba, ijodiy tajriba, innovatsion
tajriba
~ individual tajriba, guruh tajribasi, jamoaviy
tajriba
~ laboratoriya tajribasi, amaliy tajriba, individual
tajriba
}
::17:: insonning
biologik mohiyatini o‘zida aks ettiruvchi tushunchani aniqlang:
{= individ
~ sub’ekt
~ shaxs
~ inson
}
::18:: individ kim?
{= xatti-harakatlarni shartli reflekslar asosida
tashkil etuvchi biologik mavjudot
~ xatti-harakatlarni
ongli boshqarish imkoniyatiga ega bo‘lmagan biologik mavjudot
~ xatti-harakatlarni shartsiz reflekslar asosida
tashkil etuvchi biologik mavjudot
~ xatti-harakatlarni ongli ravishda tashkil etuvchi
biologik mavjudot
}
::19:: shaxs kim?
{= psixologik jihatdan taraqqiy etgan, shaxsiy
xususiyatlari va xatti-harakatlari bilan boshqalardan ajralib turuvchi, muayyan
xulq-atvor va dunyoqarashga ega bo‘lgan ijtimoiy mavjudot
~ xatti-harakatlari bilan boshqalardan ajralib
turuvchi, muayyan xulq-atvor va dunyoqarashga ega bo‘lgan ijtimoiy mavjudot
~ shaxsiy xususiyatlari va xatti-harakatlari bilan
boshqalardan ajralib turuvchi ijtimoiy mavjudot
~ psixologik jihatdan taraqqiy etgan hamda ma’lum
darajada ma’naviy-axloqiy sifatlarga ega ijtimoiy mavjudot
}
::20:: shaxsga xos bo‘lgan barcha tug‘ma xususiyatlarning boyib borishi, yangi
sifatlarning hosil qilinishi, shuningdek, organizmning anatomik tuzilishi,
fiziologik va psixologik funksiyalarning takomillashishi, faoliyat hamda
xatti-harakatning miqdor va sifat jihatdan o‘zgarib borish jarayoni deganda
nima tushuniladi?
{= shaxsning rivojlanishi
~ shaxsning o‘sishi
~ shaxsning shakllanishi
~ shaxsning takomillashuvi
}
::21:: shaxs rivojlanishiga qanday omillar ta’sir ko‘rsatadi?
{= irsiyat, muhit, tarbiya
~ tabiiy muhit, ijtimoiy munosabatlar
~ muhit, tarbiya, bilim
~ irsiyat, tabiiy muhit, ijtimoiy munosabatlar
}
::22:: “inson kamolatida uch narsa –
irsiyat, muhit, tarbiya muhim rol o‘ynaydi” degan fikrni ilk bor ilgari surgan
sharq mutafakkiri kim?
{= abu rayhon beruniy
~ abu nasr forobiy
~ abu ali ibn sino
~ yusuf xos hojib
}
::23:: shaxsning rivojlanishi qanday holatlar bilan belgilanadi?
{= shaxsning fiziologik, ruhiy, intellektual o‘sishini
ta’minlovchi faoliyat hamda xatti-harakatlarning miqdor va sifat jihatdan
o‘zgarishlar bilan
~ shaxsning fiziologik, ruhiy kamolotga
erishishida kechadigan miqdor o‘zgarish bilan
~ shaxsning fiziologik, ruhiy kamol topishida kechadigan sifat o‘zgarishlar
bilan
~ shaxs kamolotida muhim o‘rin tutuvchi faoliyat
ko‘nikmalarining miqdor va sifat jihatdan takomillashib borishi bilan
}
::24:: shaxsga xos individual xususiyatlarni ko‘rsating
{= shaxsning yo‘nalganligi, qiziqishlari,
xarakteri, uni boshqalardan ajratib turadigan aqliy kamoloti, faoliyatining
o‘ziga xosligini belgilovchi barqaror, muhim xususiyatlar
~ shaxsning yo‘nalganligi, qiziqishlari, xarakteri, uni boshqalardan
ajratib turadigan aqliy kamolotini yorituvchi barqaror, muhim xususiyatlar
~ shaxsning yo‘nalganligi, qiziqishlari,
xarakterini tavsiflovchi barqaror, muhim xususiyatlar
~ shaxsning qiziqishlari, xarakteri, aqliy kamoloti, faoliyatining o‘ziga
xosligini ifodalovchi barqaror, muhim xususiyatlar
}
::25:: “qobiliyatni
tarbiya qilmaslik zulmdir va qobiliyatsizga tarbiya hayf”. Mazkur fikrning
muallifi kim?
{= Alisher
navoiy
~ Unsurul
Maoliy Kaykovus
~ Ahmad
Yugnakiy
~ Saidahmad
Siddiqiy
}
::26:: faoliyat
nima?
{= ijtimoiy
hayotni maqsadga muvofiq tashkil etish yo‘lida shaxs tomonidan amalga
oshirilayotgan kundalik va kasbiy xatti-harakatlarning muayyan shakli
~ shaxs
tomonidan ijtimoiy hayotning mazmunli kechishini ta’minlash yo‘lida olib
borilayotgan xatti-harakatlarning muayyan shakli
~ ijtimoiy
hayotni maqsadga muvofiq, izchil, tizimli, uzluksiz tashkil etilishini
ta’minlashga haratilgan xatti-harakatlarning muayyan shakli
~ shaxsning ijtimoiy muhitga moslashishi yo‘lidagi xatti-harakatlarining
muayyan shakli
}
::27:: shaxsni shakllantirishga yo‘naltirilgan faoliyat
samaradorligiga qanday erishiladi?
{= faoliyatni pedagogik jihatdan to‘g‘ri uyushtirish asosida
~ faoliyatni ilmiy jihtdan to‘g‘ri tashkil etish orqali
~ faoliyatni izchil
va doimiy nazorat qilish asosida
~ faoliyatda shaxsga
maxsus ko‘rsatmalar berish orqali
}
::28:: o‘quvchilar tomonidan tashkil etiladigan faoliyatning asosiy
turlarini ko‘rsating:
{= o‘yin, o‘qish, mehnat
~ mehnat, sport, muloqot
~ o‘qish, mehnat, sport
~ o‘yin, o‘qish, o‘z-o‘ziga xizmat
}
::29:: ko‘nikma nima?
{= shaxsning muayyan faoliyatni tashkil eta olish
qobiliyati
~ ongli
xatti-harakatning avtomatlashtirilgan shakli, faoliyatning tarkibiy qismi
~ faoliyat negizida amalga oshiriladigan
xatti-harakatlar
~ bilimning yetarlilik
darajasi
}
::30:: malaka bu:
{= ongli xatti-harakat, faoliyatni bajarishning
avtomatlashgan shakli
~ mehnat qilish jarayonida hosil bo‘lgan ko‘nikmalar
natijasi
~ bililarning amalda bir necha bor qo‘llanilishi
~ inson
tomonidan uzoq
yillar davomida o‘zlashtirilgan bilimlar
majmui
}
::31:: ko‘nikma va malakalarni shakllantirishda asosiy bo‘lgan metod – bu...
{= amaliy mashq
~ namoyish
~ suhbat
~ pedagogik kuzatish
}
::32:: pedagogikada qabul qilingan yosh davrlarini ko‘rsating:
{= go‘daklik davri, maktabgacha ta’lim muassasasigacha bo‘lgan davr,
maktabgacha ta’lim davri, boshlang‘ich ta’lim davri, o‘smirlik, o‘spirinlik
~ go‘daklik davri, bolalik davri, maktabgacha ta’lim davri, kichik maktab
yoshi davri, o‘rta maktab yoshi davri, katta maktab yoshi davri
~ go‘daklik davri, maktabgacha ta’lim davri, kichik maktab yoshi davri,
o‘rta maktab yoshi davri, katta maktab yoshi davri
~ go‘daklik davri, bolalik davri, maktabgacha ta’lim davri, boshlang‘ich
ta’lim davri, o‘smirlik, o‘spirinlik
}
::33:: ilk bolalik qaysi yosh davrlarini o‘z ichiga oladi?
{=1 yoshdan 3 yoshgacha bo‘lgan davr
~1 yoshdan 2 yoshgacha bo‘lgan davr
~2 yoshdan 3 yoshgacha bo‘lgan davr
~3 yoshdan 4 yoshgacha bo‘lgan davr
}
::34:: o‘smirlik davri uchun xarakterli bo‘lgan xususiyat nimadan iborat?
{= jinsiy etilish va intensiv (tezkor) rivojlanishning kuzatilishi,
mustaqillik hamda o‘zini namoyish qilishga intilish
~ jismoniy faollikning ortishi, shaxsi sifatida o‘zini namoyish qilishga
intilish
~ ijtimoiy faollik ko‘nikmalarining shakllanishi, mustaqillikka intilish
~ o‘z xatti-harakatlarini mustaqil ravishda baholay
olish layoqatining rivojlanishi va jismoniy faollikning ortishi
}
::35:: tarbiya nazariyasi nimani o‘rganadi?
{= tarbiyaviy jarayon mazmuni, tamoyillari, qonuniyatlari, uni tashkil
etish masalalari, metodikasi, shakl, metod, vosita va usullarini
~ tarbiyaviy jarayon mazmuni, shaxsning tarbiyaviy jarayondagi o‘rnini
~ tarbiya jarayoni qonuniyatlari, uni tashkil
etish shakl, metod, vosita va usullarini
~ tarbiyaviy jarayonning o‘ziga xos xususiyatlarini
}
::36:: tarbiya qanday jarayon?
{= yosh avlodni muayyan, aniq maqsad, ijtimoiy-tarixiy tajriba asosida har
tomonlama o‘stirish, uning ongi, xulq-atvori va dunyoqarashini tarkib toptirish
jarayoni
~ yosh avlodni har tomonlama kamol toptirish, unda yuaksak
ma’naviy-axloqiy sifatlarni shakllantirish jarayoni va dunyoqarashini tarkib
toptirish jarayoni
~ yosh avlodda ijtimoiy ong, xulq-atvor va dunyoqarashni tarkib toptirish
yuksak ma’naviy-axloqiy sifatlarni shakllantirish jarayoni
~ yosh avlodni ijtimoiy-tarixiy tajriba asosida har
tomonlama o‘stirish jarayoni va dunyoqarashini tarkib toptirish jarayoni
}
::37:: tarbiyaning ijtimoiy muhitning ob’ektiv va sub’ektiv omillariga
bog‘liqligi, tarbiyaning shaxsning rivojlanishi bilan birligi va o‘zaro
aloqadorligi faoliyat va munosabatni e’tirof etish shaxsning ijtimoiy
ahamiyatli fazilatlarni shakllantirishning negizi va asosiy manbai ekanligi
tarbiyalanuvchilarning o‘zaro tarbiyaviy ta’siri, o‘zaro munosabatlari hamda
faol faoliyati o‘rtasidagi bog‘lanishning mavjudligi. Ular nimani ifodalaydi?
{= tarbiya
qonuniyatlarini
~ tarbiya
maqsadlarini
~ tarbiya
g‘oyalarini
~ tarbiya
tamoyillarini
}
::38:: tarbiya jarayonining o‘ziga xos xususiyatlari nimalardan iborat?
{= aniq maqsadga yo‘naltirilganlik, ko‘p
qirralilik, uzoq muddat davom etishi, yaxlitlik, tizimlilik, ikki
tomonlama aloqaga egalik, qarama-qarshiliklarning mavjudligi
~ ko‘p qirralilik, bir tomonlama aloqaga egalik ikki tomonlama aloqaga egalik, qarama-qarshiliklarning mavjudligi
~ aniq maqsadga yo‘naltirilganlik, muayyan vaqt oralig‘ida davom etishi ikki tomonlama aloqaga egalik,
qarama-qarshiliklarning mavjudligi
~ uzoq muddat davom etishi, yaxlitlik, tizimlilik ikki tomonlama aloqaga egalik,
qarama-qarshiliklarning mavjudligi
}
::39:: tarbiya turlari qaysi variantda to‘g‘ri ko‘rsatilgan?
{= aqliy tarbiya, axloqiy tarbiya, jismoniy tarbiya,
mehnat tarbiyasi, ekologik tarbiya, estetik tarbiya, iqtisodiy tarbiya, huquqiy
tarbiya, fuqarolik tarbiyasi, jinsiy tarbiya, oila tarbiyasi va b
~ aqliy tarbiya, g‘oyaviy-ijtimoiy tarbiya, axloqiy
tarbiya, jismoniy tarbiya, mehnat tarbiyasi, mehnat tarbiyasi, ekologik tarbiya
~ axloqiy tarbiya, jismoniy tarbiya, mehnat tarbiyasi,
ekologik tarbiya, estetik tarbiya, jamoatchilik tarbiyasi, mehnat tarbiyasi,
ekologik tarbiya va b
~ aqliy tarbiya, axloqiy tarbiya, jismoniy tarbiya,
ekologik tarbiya, estetik tarbiya, iqtisodiy tarbiya, huquqiy tarbiya, vatanparvarlik tarbiyasi, mehnat
tarbiyasi, ekologik tarbiya va b
}
::40:: tarbiya metodlari?
{= shaxsga tarbiyaviy ta’sir etish, uning hayoti va faoliyatini uyushtirish
asosida unda ma’naviy-axloqiy tushuncha,
e’tiqod va fazilatlarni tarkib toptirish usullari
~ shaxsga tarbiyaviy ta’sir etish orqali uni har tomonlama kamol toptirish
yo‘llari va fazilatlarni tarkib toptirish
usullari
~ shaxsning hayoti va faoliyatini uyushtirish asosida unda
ma’naviy-axloqiy sifatlarni tarbiyalash usullari
~ shaxsning ijtimoiy ongini shakllantirish orqali uni fuqaro sifatida
tarbiyalash yo‘llari
}
::41:: tarbiya metodlarining quyidagi turlari kim
tomonidan ilgari surilgan:
1) tarbiyalanuvchilarning ongi, sezgisi va irodasiga
ta’sir ko‘rsatuvchi metodlar
2) faoliyatni
tashkil qiluvchi va ijtimoiy xulq-atvor tajribasini shakllantiruvchi metodlar
3) xulq-atvor va faoliyatni
tartibga soluvchi, rag‘batlantiruvchi va tuzatuvchi metodlar?
{=
G.I.Shukina
~
A.Q.Munavvarov
~ K.Z.Zaripov
~ B.Farberman
}
::42:: tarbiya metodlari qaysi javob variantida keltirilgan?
{= ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metodlar, faoliyatni tashkil etish va
ijtimoiy xulq-atvor ko‘nikmalarini shakllantiruvchi metodlar, pedagogik
rag‘batlantirish (xulq-atvorni tuzatish) metodlari
~ ijtimoiy xulq-atvor ko‘nikmalarini shakllantiruvchi metodlar,
ko‘rsatmali metodlar, amaliy mashg‘ulotlar metodlari
~ ongni shakllantiruvchi metodlar, og‘zaki bayon qilish metodlari,
pedagogik rag‘batlantirish (xulq-atvorni tuzatish) metodlari
~ ongni shakllantiruvchi metodlar, ijtimoiy xulq-atvor ko‘nikmalarini shakllantiruvchi
metodlar, og‘zaki ta’sir ko‘rsatuvchi metodlar
}
::43:: quyidagilarning qaysilari jazolash metodlari sanaladi?
{= tanbeh berish, uyaltirish, ogohlantirish
~ ogohlantirish, uyaltirish, musobaqa
~ tenbeh berish, pedagogik talab, xayfsan berish
~ uyaltirish, o‘git, ogohlantirish
}
::44:: pedagogik talab nima?
{= turli xatti-harakatlarni bajarish va faoliyatni tashkil etish jarayonida
o‘quvchi tomonidan amal qilinishi zarur bo‘lgan ijtimoiy xulq-atvor me’yorlari
~ shaxsni to‘g‘ri shakllanishini ta’min etuvchi pedagogik ko‘rsatmalar,
yo‘l-yo‘riqlar
~ shaxsda xalq-atvor ko‘nikmalarini shakllantiruvchi me’yoriy talablar
zarur bo‘lgan ijtimoiy xulq-atvor me’yorlari
~ o‘quvchi va jamoa birligini qaror toptirishga xizmat
qiluvchi qoidalar zarur bo‘lgan ijtimoiy xulq-atvor me’yorlari
}
::45:: pedagogik talab, o‘rganish, mashq qilish, tarbiyalovchi vaziyatlar,
musobaqa tarbiya metodlarining qaysi guruhini tashkil etadi?
{= faoliyatini tashkil etish va ijtimoiy xulq-atvor
ko‘nikmalarini shakllantirish metodlari guruhini
~ og‘zaki ko‘nikmalarini shakllantirish metodlari
guruhini metodlar guruhini
~ ongni shakllantirish ko‘nikmalarini shakllantirish
metodlari guruhini metodlari guruhi
~ amaliy ko‘nikmalarini shakllantirish metodlari
guruhini metodlar guruhi
}
::46:: o‘z-o‘zini tarbiyalash nima?
{= shaxsning iroda kuchini ishlatish asosida o‘zida muayyan fazilatlarni
tarkib toptirishga qaratilgan ongli faoliyati jarayoni
~ shaxsning irodaviy sifatlariga tayangan holda o‘z-o‘zini baholash
jarayoni
~ shaxs tomonidan o‘z xatti-harakatlari, faoliyatini tahlil, nazorat
qilish jarayoni
~ shaxsning o‘z-o‘zini ob’ektiv baholash orqali ma’lum fazilatlarga ega bo‘lishga
intilishi jarayoni
}
::47:: ijtimoiy ongni shakllantiruvi metodlar guruhiga kiradigan metodlarni
aniqlang
{= tushuntirish va uqtirish, namuna ko‘rsatish, suhbat, munozara
~ pedagogik talab, o‘rganish, mashq qilish, tarbiyalovchi vaziyatlar,
musobaqa
~ rag‘batlantirish va jazolash
~ suhbat, namuna ko‘rsatish, tarbiyalovchi vaziyatlar,
musobaqa
}
::48:: pedagogik rag‘batlantirish (xulq-atvorni
tuzatish) metodi qanday elementlardan tarkib topadi?
{= rag‘batlantirish va jazolash
~ namuna ko‘rsatish va rag‘batlantirish
~ tushuntirish va uqtirish
~ jazolash va tushuntirish
}
::49:: qaysi qatorda rag‘batlantirish
(xulq-atvorni tuzatish) metodlari guruhiga kiruvchi metodlar to‘g‘ri berilgan?
{= mukofotlash, tanbeh, xatti-harakatlarni jamoa
o‘rtasida muhokama qilish
~ mashq, musobaqadan chetlatish, nasihat jamoa
o‘rtasida muhokama qilish
~ hikoya, tushuntirish, tanbeh jamoa o‘rtasida
muhokama qilish
~ musobaqadan chetlatish, tushuntirish, hayfsan berish
}
::50:: jamoa nima?
{= bir necha a’zolardan iborat bo‘lib, ijtimoiy ahamiyatga ega umumiy
maqsad asosida tashkil etilgan guruh
~ o‘zaro bir-birlarini tushuna oladigan kishilar guruhi
~ bir necha shaxslarning yagona manfaat atrofida birlashishlari
~ shaxsiy manfaatlardan ko‘pchilik manfaatini ustun
qo‘yish imkoniyatiga ega kishilardan tarkib topgan guruh
}
::51:: bolalar jamoaning rivojlanishi uchun xarakterli
bo‘lgan quyidagi holatlar nimani ifodalaydi: ijtimoiy ahamiyatga ega yagona
maqsadning mavjudligini, birgalikdagi umumiy faoliyatning tashkil etilishini,
majburiy, mas’uliyatli munosabatning yo‘lga qo‘yilishini, saylangan umumiy rahbariy
organga egalikni?
{= jamoaning o‘ziga xos xususiyatlarini
~ jamoaning shakllanish bosqichlarini
~ jamoaning tuzilishini
~ jamoa tomonidan olib boriladigan faoliyat mazmunini
}
::52:: jamoa
rivojlanishining qaysi bosqichida faqat pedagogik talablar qo‘yiladi?
{= i bosqichida
~ vi bosqichida
~ iii bosqichida
~ ii bosqichida
}
::53:: a.s.makarenkoning fikricha, “ayrim o‘zini chetga olib qochuvchi, injiq
shaxslarga jamoa talab qo‘ya boshlashi” jamoa rivojlanishining qaysi bosqichida
ro‘y beradi?
{= iii bosqichida
~ vi bosqichida
~ ii bosqichida
~ i bosqichida
}
::54:: jamoa
rivojlanishining ikkinchi bosqichiga qanday xususiyat xos?
{= jamoa faollari jamoa a’zolari oldiga ma’lum talablarni qo‘yadi
~ o‘qituvchi tomonidan pedagogik talablar qo‘yiladi
~ o‘z-o‘zini boshqarishga o‘tiladi
~ jamoaning har bir a’zosi o‘z oldiga jamoa manfaatiga
oid talablarni qo‘yadi
}
::55:: jamoa an’analari nima?
{= jamoa a’zolari tomonidan birdek
qo‘llab-quvvatlanuvchi barqarorlashgan odatlar
~ jamoa a’zolari qat’iy amal qiladigan me’yorlar
~ jamoa a’zolari tomonidan birdek bajarilishi zarur bo‘lgan talablar
~ jamoa a’zolari birdek bo‘ysunadigan majburiy
qoidalar
}
::56:: dunyoqarash
nima?
{= tabiat, jamiyat, tafakkur hamda shaxs
faoliyati mazmunining rivojlanib borishini belgilab beruvchi dialektik xarakterga ega
qarashlar va e’tiqodlar tizimi
~ shaxsning shakllanish jarayoni xususiyatlarini ifodalovchi g‘oyalar
tizimi
~ shaxsning ijtimoiy jamiyatdagi o‘rnini belgilovchi xulq-atvor
xususiyatlari
~ shaxs faoliyati mazmunini belgilab beradigan
ma’naviy-axloqiy qarashlar tizimi
}
::57:: “metod” – bu...
{= metod – bu
yunoncha “yo‘l, yo‘riq”, usul orqali maqsadga erishishdir
~ metod – bu
lotincha so‘zdan olingan bo‘lib, axborotni uzatish
~ metod – bu
lotincha so‘zdan olingan bo‘lib, axborotni uzatish
~ metod – pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi
}
::58:: axloqiy tarbiyaning maqsadi nimadan iborat?
{= axloqiy ong, axloqiy his-tuyg‘u, axloqiy xulq-atvor ko‘nikmalari va
axloqiy e’tiqodga ega shaxsni tarbiyalash
~ o‘quvchilar ongiga axloqiy me’yorlarni, ijtimoiy-huquqiy qoidalarni,
qonunchilik asoslarini, ijtimoiy-axloqiy talablarni singdirish
~ o‘quvchilarda axloqiy fazilatlar, xulq-atvor ko‘nikmalarini, ijobiy
xislatlarni, xushmuomalalilik, fahm-farosatni va nazokat shakllantirish
~ o‘quvchilarda borliqqa ijobiy munosabatni, mustahkam
e’tiqodni va aniq maqsad asosida hayotiy intilishlarni
}
::59:: muloqot nima?
{= fikr
almashish, bir-birini tushunish
~ maslaxatlashish, fikrlashish
~ birovlarga ta’sir kursatish
~ suxbatlashish faoliyati
}
::60:: jamiyat tomonidan tan olingan bo‘lib, unda yashovchi kishilar tomonidan
bajarilishi majburiy-ixtiyoriy bo‘lgan qoida nima deb ataladi?
{= axloqiy me’yor
~ axloqiy harakat
~ axloqiy yondashuv
~ axloqiy qarash
}
::61:: shaxsga
yo‘naltirilgan ta’limning asosiy tamoyilini ko‘rsating?
{= ta’lim markaziga o‘quvchi
(o‘quvchi) qo‘yiladi
~ ta’lim markaziga o‘qituvchi qo‘yiladi
~ ta’lim markaziga pedagogik jamoa qo‘yiladi
~ o‘quv yurtining moddiy texnik ta’minoti xisobga olinad
}
::62:: pedagogika olamiga savol
javob va «evristik» suhbat metodini olib kirgan faylasuf olim kim?
{= Suqrot
~ Platon
~ Arastu
~ Demokrit
}
::63:: Ya.A.Komenskiyning
«buyuk didaktika»asari
nechanchi yilda yozilgan?
{=1632y
~1630y
~1633y
~1631y
}
::64:: «takrorlash
bilimning onasidir». Ushbu ibora qaysi pedagog olimning fikriga mansub.
{= Ushinskiy
~ Shakuriy
~ Komenskiy
~ Hamza
}
::65:: ibtidoiy jamoa
davridagi ma’rifiy tafakkurning dastlabki kurtaklari
{= yunon tarixchisi geradotning «tarix» kitoblarida
bayon etilgan
~ folklorlardagi o‘z aksini topgan
~«behistun» yozuvlarida ifodalangan
~ xalk ogzaki ijodi namunalarida
}
::66:: qaysi mehnat turli o‘quvchilarning moddiy boyliklar yaratishdagi
ishtiroki, bu jarayonda ularning ishlab chiqarish munosabatlariga
kirishishlarini ko‘zda tutadi?
{= ishlab chiqarish mehnati
~ o‘quv mehnati
~ ijtimoiy foydali mehnat
~ o‘z-o‘ziga xizmat ko‘rsatish
}
::67:: zardushtiylik ahloqining asosi bu...
{= ezgu fikr, ezgu kalom, ezgu amal
~ ezgu niyat, ezgu ixlos, ezgu amal
~ ezgu kalom, ezgu hayol,
ezgu tilak
~ falsafa, siyosat e’tiqod
}
::68:: ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metodlar qanday usullar sanaladi?
{=ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metodlar o‘quvchilarda ma’naviy -axloqiy
sifatlar, e’tiqod hamda dunyoqarashini shakllantirish maqsadida ularning ongi,
xis-tuyg‘usi va irodasiga ta’sir ko‘rsatish usullari sanaladi
~ ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metodlar e’tiqod
hamda dunyoqarashni shakllantirish usullari sanaladi
~ ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metodlar
xis-tuyg‘usi va irodasi ta’sir ko‘rsatish usullari sanaladi
~ ijtimoiy ongni shakllantiruvchi metodlar ma’naviy
axloqiy sifatlar va irodasiga ta’sir ko‘rsatish usullari sanaladi
}
::69:: o‘quvchilarni mehnatga layoqatli va mehnatsevar qilib tarbiyalashda
ko‘proq nimalarga e’tibor bermoq lozim?
{= mehnatda mashq qildirishga
~ ishbilarmonlik xislatini tarbiyalashga
~ ularni ijtimoiy va ruhiy jihatdan kamol toptirishga
~ ma’naviy-axloqiy e’tiqodni shaklantirishga
}
::70:: kasbiy konsultatsiya (maslahat)ning qanday turlari mavjud?
{= individual-tashxisli, ma’lumot axborotli, tibbiy
~ tibbiy, rag‘batlantiruvchi, ma’lumot-axborotli
~ rag‘batlantiruvchi, individual-tashxisli, tibbiy
~ tarbiyalovchi, tibbiy, individual-tashxisli
}
::71:: jismoniy
tarbiyaning maqsadi nimadan iborat?
{= o‘quvchilarda jismoniy, irodaviy sifatlarni
shakllantirish, ularni aqliy va jismoniy jihatdan mehnat, vatan mudofaasiga
tayyorlash
~ o‘quvchilarning saloatliklarini mustahkamlash
~ o‘quvchilarda
jismoniy mashqlarni bajarish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish
~ o‘quvchilarning jismoniy tarbiya va sportga bo‘lgan
qiziqishlarini oshirish
}
::72:: o‘quvchilar sog‘ligini mustahkamlash, organizmini chiniqtirish, jismoniy
jihatdan to‘g‘ri rivojlanishini ta’minlash, ishlash qobiliyatini rivojlantirish
ularda yangi harakat turlariga nisbatan ko‘nikma, malakalar hosil qilish,
ularni maxsus bilimlar bilan qurollantirish o‘quvchilarning
yoshiga, jinsiga muvofiq keladigan asosiy harakat sifatlarini shakllantirish va
rivojlantirish, ularda o‘z sog‘ligiga ongli munosabatni tarbiyalash. Ular jismoniy tarbiyaning ... sanaladi.
{= vazifalari
~ maqsadi
~ yo‘nalishlari
~ tamoyillari
}
::73:: o‘quvchilarda
jismoniy madaniyatni tarbiyalashning asosiy vositalariga nimalar kiradi?
{= jismoniy mashqlar, organizmni chiniqtirishga yordam
beruvchi tabiiy va gigienik omillar
~ gimnastika, harakatli o‘yinlar, turizm, sport
~ jismoniy
ta’sir, organizmni chiniqtirishga yordam beruvchi tabiiy va sun’iy omillar
~ quyosh, suv, havo, uyqu
}
::74:: quyida
keltirilgan jismoniy tarbiya vositalaridan qaysi biri maktabgacha va
boshlang‘ich ta’lim yoshi bolalarining jismoniy quvvatini oshirishga, jismoniy,
aqliy jihatdan rivojlanishiga yordam beradi?
{= harakatli
va didaktik o‘yinlar
~ shaxmat-shashka
va tennis
~ gimnastika
~ sayohat
}
::75:: jismoniy
madaniyatga egalikni ifodalovchi asosiy tushunchalar qaysilar: 1) jismoniy
ta’sir 2) jismoniy harakat ko‘nikmalariga egalik 3) jismoniy mehnat 4) jismoniy
kamolot 5) jismoniy ideal 6) jismoniy madaniyat 7) jismoniy jazo
{=2, 4, 5, 6
~1, 3, 4, 7
~1, 2, 4, 6
~1, 2, 5, 6
}
::76:: “badanning salomat va quvvatli bo‘lmog‘i insonga eng kerakli narsadir.
Chunki o‘qimoq, o‘qitmoq va o‘rgatmoq uchun insonga kuchlik, kasalsiz vujud
kerakdir”. Ushbu fikr kim tomonidan ilgari surilgan?
{= Abdulla Avloniy
~ Ibn Sino
~ Alisher Navoiy
~ Yаn Amos Komenskiy
}
::77:: estetik
tarbiyaning maqsadi nimadan iborat?
{= shaxsning voqelikka estetik munosabatini
shakllantirish
~ o‘quvchilarni go‘zallikni his qilishga o‘rgatish
~ o‘quvchilarda san’at asarlari, shu jumladan, badiiy
adabiyotga qiziqishni uyg‘otish
~ o‘quvchilarda tasviriy san’at, jumladan, rassomlik
va haykaltaroshlikka oid asarlar mohiyatini tushuna olishga o‘rgatish
}
::78:: estetik tarbiyaning asosiy
vazifalari nimalardan iborat?
{= shaxsda
estetik tushuncha, estetik idrok, his-tuyg‘u, did, madaniyatni shakllantirish
~ shaxsda tabiiy go‘zallikni his qila olish
ko‘nikmalarini shakllantirish
~ shaxsni san’at asarlarida ilgari surilgan ma’noni
anglashga o‘rgatish
~ shaxsni go‘zallikni sevishga o‘rgatish
}
::79:: estetikaning
asosiy tushunchalarini aniqlang: 1) estetik his-tuyg‘u 2) estetik tamoyil 3)
estetik did 4) estetik me’yor 5) estetik mulohaza 6) estetik ideal.
{=1, 3, 5, 6
~1, 2, 5, 6
~1, 2, 3, 4
~1, 4, 5, 6
}
::80:: shaxsning aniq bir estetik hodisaga munosabatini bildiruvchi aqliy
harakati nima?
{= estetik mulohaza
~ estetik ehtiyoj
~ estetik ong
~ estetik did
}
::81:: ta’limni tashkil qilish shakllari qanday tanlanadi?
{= ta’lim maqsadiga qarab
~ ta’lim turiga qarab
~ bolalarning yosh
xususiyatlariga qarab
~ o‘quv rejimi asosida
}
::82:: shaxsning voqelikni estetik jihatdan bilishga undovchi subyektiv omillar nima?
{= estetik ehtiyoj
~ estetik mulohaza
~ estetik did
~ estetik ong
}
::83:: “devonu
lug‘atit-turk” asari muallifi?
{= M.Qoshg‘ariy
~ Imom Al Buxoriy
~ A.Rudakiy
~ A.Navoiy
}
::84:: ekologik tarbiyaning asosiy maqsadi va vazifalari nimalardan iborat?
{= o‘quvchilarga tabiatni muhofaza qilishga oid nazariy
va amaliy bilimlarni berish asosida tabiatga, atrof-muhitga ijobiy munosabatni
shakllantirish
~ o‘quvchilarga ekotizim va uning xususiyatlarini
o‘rganish
~ o‘quvchilarni tabiiy jarayonlarning mohiyatidan
xabardor bo‘lish
~ o‘quvchilarda tabiat bilan o‘zaro uyg‘unlikka
erishish ko‘nikmalarini shakllantirish
}
::85:: ekologik tarbiyaning vazifalarini aniqlang.
1) o‘quvchilarning tabiiy muhitning inson hayotida
tutgan o‘rni va ahamiyati to‘g‘risidagi nazariy bilimlarini rivojlantirish
2) o‘quvchilarda inson tabiatning bir bo‘lagi ekanligi
haqidagi tushunchani qaror toptirish
3) o‘quvchilarni tabiatni sevishga o‘rgatish, ularda
tabiat va atrof-muhitni muhofaza qilish borasidagi nazariy va amaliy
bilimlarini oshirish
4) o‘quvchilarda tabiiy ne’matlardan maqsadli
foydalanish ko‘nikmalarini shakllantirish
5) o‘quvchilarda tabiat va
atrof-muhitga ijobiy munosabatni shakllantirish
{=1, 3, 5
~1, 2, 3
~2, 3, 5
~3, 4, 5
}
::86:: didaktika – bu:
{= ta’lim nazariyasi
~ rivojlanish nazariyasi
~ tarbiya nazariyasi
~ ta’lim-tarbiya nazariyasi
}
::87:: didaktika nimani o‘rganadi?
{= o‘qitish
mazmuni, qonuniyatlari, tamoyillari, shakl, metod va vositalarini
~ shaxsning umumiy rivojlanish qonuniyatlarini
~ bolaning atrofdagilar bilan o‘zaro munosabatini
~ shaxsga ta’lim hamda tarbiya berishga salbiy ta’sir
etuvchi omillarni
}
::88:: ta’lim funksiyalari qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan?
{= bilim berish, tarbiyalash, rivojlantirish
~ o‘quv fanlari mazmunini o‘zlashtirib olish
~ bilim, ko‘nikma, malaka hosil qilish
~ tevarak-atrofdagi voqealarni tushuntirish
}
::89:: didaktikaning asosiy kategoriyalarini ko‘rsating.
{= ta’lim mazmuni, ta’lim shakli, ta’lim metodlari,
ta’limiy vositalar
~ ta’lim berish, tarbiyalash, shakllantirish
~ bilim, ko‘nikma, ta’lim, malaka
~ rivojlanish, mustahkamlash, takrorlash,
umumlashtirish
}
::90:: “ta’lim beruvchi, rivojlantiruvchi va tarbiyalovchi” tushunchalari
didaktikaning qaysi jihatini yoritadi?
{= ta’lim funksiyalari
~ ta’lim vositalari
~ ta’lim metodlari
~ ta’lim natijasi
}
::91:: o‘quvchilar bilim sifatini va o‘qitish natijalarini dtsga muvofiqligini
ta’minlash uchun joriy, oraliq va yakuniy nazorat bilan birga umumiy o‘rta
maktablarda yana qanday nazoratni o‘tkazish ko‘zda tutilgan?
{= bosqichli nazorat
~ izchil nazorat
~ davomiy nazorat
~ tizimli nazorat
}
::92:: buyuk chex olimi
ya.a.komenskiy tomonidan “didaktikaning oltin qoidasi” deb e’tirof etilgan
tamoyil qaysi?
{= ko‘rsatmalilik
~ ta’lim berishda ilmiy atamalardan foydalanish
~ ta’limning tabiat bilan uyg‘unligi
~ nazariy bilimlarning o‘quvchilar uchun tushunarli
bo‘lishi
}
::93:: jismoniy hamda ruhiy rivojlanishda nuqsoni bo‘lgan, shuningdek, uzoq vaqt
davolanishga muhtoj bolalar va o‘smirlar qanday ta’lim muassasalarida
o‘qitiladilar?
{= ixtisoslashtirilgan (maxsus) ta’lim muassasalarida
~ umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida
~ o‘rta maxsus kasb-hunar ta’limi muassasalarida
~ sog‘lomlashtirish muassasalarida
}
::94:: ta’limni tashkil etish shakllari qaysi variant javobda to‘g‘ri
ko‘rsatilgan?
{= an’anaviy ta’lim, noan’anaviy ta’lim, interfaol ta’lim
~ yakka tartibdagi ta’lim, repetitorlik ta’lim,
fakultativ ta’lim
~ ekskursiya, ma’ruza, viktorina
~ an’anaviy ta’lim va noan’anaviy ta’lim
}
::95:: noan’aviy ta’lim shakliga nimalar kiradi?
{= ma’ruza, fakultativ, seminar, laboratoriya mashg‘ulotlari,
ekskursiya, bahs-munozara, davra stoli, viktorina va b
~ yangi bilimlarni bayon qilish darslari, takrorlash
darslar va b
~ kirish darslari, bkmni tekshirish darslari va b
~ ma’ruza, ekskursiya, uchrashuv, debat, davra stoli,
viktorina, mahorat darslari va b
}
::96:: darsning boshlanishini tashkil etish uy vazifasini tekshirish, maqsadi,
vazifasini bayon qilish, yangi materiallarni tushuntirish, mustahkamlash, yakun
yasash va uyga vazifa berish kabi vazialar hal qilinadigan dars tipini
ko‘rsating:
{= aralash dars
~ bilimlarni takrorlash
~ yangi bilimlarni berish
~ umumlashtirilgan darsi
}
::97:: eng qadimgi
yozma ma’rifiy yodgorlik?
{= Avesto
~ kalima va dimna
~ shoxnoma
~ Qobusnoma
}
::98:: majburiy standartli tekshiruv ishlari qaysi nazorat tarkibiga kiradi?
{= maxsus nazorat
~ oraliq nazorat
~ joriy nazorat
~ bosqichli nazorat
}
::99:: o‘quv dasturida nimalar aks etadi?
{= har bir o‘quv fanining mazmuni, o‘quv yillari
bo‘yicha dastur mazmuni, mavzularining tahminiy soatlari
~ o‘quvchi shaxsini tarbiyalash maqsadi, vazifalari,
ularni mutaxassis qilib etishtirish
~ o‘quv yilining strukturasi, ta’tillar kuni, dam
olish haftalari va dars soatlari
~ o‘quv predmetining ajratilgan haftalik soatlar
miqdori va choraklarda necha soatdan mavzu bo‘lishi
}
::100:: o‘quvchilarga nazariy va amaliy bilimni tartibli
bayon qilishga yo‘naltirilgan jarayon qanday nomlanadi?
{= ta’lim
~ bilim
~ ma’lumot
~ faoliyat
}
::101:: o‘quvchining iste’dod va qobiliyatining rivojlanishi
nimaga bog‘liq?
{= faoliyatga,
muloqotga, ta’lim-tarbiyaning pedagogik jihatdan o‘zaro muvofiqligiga
~ tarbiyaviy tug‘ma nishonlarga va yil davomida
muvaffaqiyatli o‘qishga
~ o‘zlashtirgan bilimlarning miqdori va uning
to‘plagan hajmiga
~ o‘qitish, tarbiyalash metodlariga va bilimlarni tez
o‘zlashtirishga
}
::102:: maktab ta’limining mazmuni qaysi me’yoriy
hujjatlarda aks etadi?
{= o‘quv rejasi, darsliklar, o‘quv dasturlar va dtsda
~ o‘quv dasturlari, metodik ko‘rsatmalar va dtsda
~ pedagogik kengash qarorlari, metodik yo‘riqnomalar
va dtsda
~ buyruqlar, darsliklar va dtsda
}
::103:: boshlang‘ich sinf o‘quvchilari faoliyatida nimalar
asosiy o‘rin tutadi?
{= o‘yin, o‘qish
~ mehnat, o‘yin
~ o‘qish, mehnat
~ muomala, mehnat
}
::104:: ta’lim metodlarining asosiy turlari qaysi javobda
to‘g‘ri ko‘rsatilgan?
{= og‘zaki bayon qilish, ko‘rgazmali va amaliy metodlar
~ o‘qishga qiziqishni rag‘batlantiruvchi, o‘z-o‘zini
nazorat metodlari
~ bilish faoliyatini kuzatish, nazorat va o‘quv faoliyatini
tuzatish metodlari
~ nazariy bayon qilish, mehnatga va muayyan
kasbga qiziqishni rag‘batlantirish
}
::105:: ta’limning amaliy metodlariga nimalar kirishini
ko‘rsating?
{= mashq qilish,
laboratoriya va amaliy ishlar
~ illyustratsiya, namoyish qilib ko‘rsatilishi
~ hikoya, tushuntirish, suhbat, ma’ruza
~ test, algoritmlash, qisman izlanish, induksiya
}
::106:: kasb-hunar kolleji qanday muassasa?
{=o‘quvchilarning kasb-hunarga moyilligi, mahorat va malakasini chuqur
rivojlantirishni, tanlagan kasblar bo‘yicha bir yoki bir necha ixtisos olishni
ta’minlaydigan uch yillik o‘rta maxsus kasb-hunar o‘quv yurti
~ o‘quvchilarning intellektual qobiliyatlarini jadal
o‘stirishni, ularning chuqur, tabaqalashtirilgan va kasb-hunar yo‘naltirilgan
bilim olishlarini ta’minlaydigan uch yillik o‘rta maxsus o‘quv yurti
~o‘quvchilarning yakka tartibdagi ehtiyojlarini qondirish, ularning bo‘sh
vaqti va dam olishini tashkil etish uchun turli yo‘nalishlarda ta’limni tashkil
etishga yo‘naltirilgan ko‘p yillik faoliyatni olib boradigan o‘quv yurti
~ ta’lim yo‘nalishlaridan biri bo‘yicha puxta bilim
beradigan, o‘qish muddati kamida uch yil bo‘lgan o‘rta maxsus o‘quv yurti
}
::107:: ko‘rsatmalilik metodining asosiy tarkibiy
elementlari qaysilar?
{= namoyish etish, tasvirlash, namoyish qilib
ko‘rsatilishi
~ kuzatish, namoyish qilib ko‘rsatilishi
~ mashq qilish, laboratoriya va grafik ishlar
~ sxema va chizmalar tayyorlash, grafiklar
}
::108:: “Avesto” necha qismdan iborat.
{=3
~5
~4
~6
}
::109:: evristik suhbat metodi daslab kim tomonidan
qo‘llanilgan?
{= Sokrat (Suqrot)
~ Platon (Ptolamey)
~ Aristotel
(Arastu)
~ Demokrit
}
::110:: o‘qituvchining monologi, suhbati ta’limning qaysi
metodiga kiritiladi?
{= og‘zaki
~ amaliy
~ ko‘rgazmali
~ ijodiy
}
::111:: tashxis
negizida qanday ishlar amalga oshiriladi?
{= o‘quvchilarning bkm darajasini aniqlash, o‘lchash va
baholash
~ o‘quvchilar tomonidan o‘zlashtirilgan nazariy
bilimlar darajasini hisobga olish
~ o‘quvchilarning bilim, ko‘nikma va malakalarini
baholash
~ o‘quvchilar faoliyatini nazorat qilish
}
::112:: maktabgacha ta’lim qanday maqsadni ko‘zlaydi?
{= bola
shaxsini sog‘lom va etuk, maktabda o‘qishga tayyorlangan tarzda
shakllantirishni
~ bolaning savodxonlik ko‘nikmalarini shakllantirishni
~ bolada ijtimoiy va tabiiy borliqni anglash
ko‘nikmalarini shakllantirishni
~ bola shaxsida nutq va faoliyat ko‘nikmalarini
shakllantirishni
}
::113:: umumiy o‘rta ta’lim qanday bosqichlardan iborat?
{= boshlang‘ich ta’lim va umumiy o‘rta ta’lim
~ boshlang‘ich ta’lim va o‘rta maxsus, kasb-hunar
ta’limi
~ maktabgacha va boshlang‘ich ta’lim
~ uzluksiz ta’limninng barcha bosqichlari
}
::114:: akademik litsey qanday muassasasi?
{= o‘quvchilarning
intellektual qobiliyatlarini jadal o‘stirishni, ularning chuqur, tabaqalashtirilgan
va kasb-hunar yo‘naltirilgan bilim olishlarini ta’minlaydigan uch yillik o‘rta maxsus
o‘quv yurti
~ o‘quvchilarning kasb-hunarga moyilligi, mahorat va
malakasini chuqur rivojlantirishni ta’minlaydigan uch yillik o‘rta maxsus o‘quv
yurti
~ tabaqalashtirilmagan bo‘lsa-da, o‘quvchilarda kasbiy
ko‘nikmalarni shaklantirishga xizmat qiladigan uch yillik o‘rta maxsus o‘quv
yurti
~ tanlangan kasblar bo‘yicha bir yoki bir necha
ixtisos olishni ta’minlaydigan uch yillik o‘rta kasb-hunar o‘quv yurti
}
::115:: “Qobusnoma” asarida yoshlar tarbiyasida –
juvonmardlik talablaridan eng muhimi:
{= axloq tarbiyasi
~ aqliy tarbiya
~ estetik tarbiya
~ jismoniy tarbiya
}
::116:: oliy ta’lim muassasalari qanday vazifani bajaradi?
{= yuqori malakali mutaxassislar tayyorlash
~ pedagogik ma’lumotga ega malakali mutaxassislarni
tayyorlash
~ raqobatga bardoshli, malakali mutaxassislarni
tayyorlash
~ kichik malakali mutaxassislarni tayyorlash
}
::117:: A. Navoiy o‘zining axloqiy qarashlarini qaysi
asarida bayon qilgan?
{=“Mahbub ul-qulub”
~“Xamsa”
~“Munojot”
~“Vaqfiya”
}
::118:: birinchi marta jadidchilik qayerda paydo bo‘ldi?
{= Qirimda
~ O‘zbekistonda
~ Rossiyada
~ Xorijda
}
::119:: oliy ta’lim yo‘nalishlaridan biri bo‘yicha puxta
bilim beradigan, o‘qish muddati kamida to‘rt yil bo‘lgan tayanch oliy ta’lim –
bu ...
{= bakalvriat
~ adyunktura
~ doktarantura
~ magistratura
}
::120:: Imom Buxoriy to‘plagan xadislar soni?
{=600 ming
~100 ming
~500
ming
~400
ming
}
::121:: jamiyatning yuqori malakali ilmiy, ilmiy-pedagogik
kadrlarga bo‘lgan ehtiyojlarini ta’minlashga qaratilgan ta’lim turi qanday
ta’lim sanaladi?
{= oliy o‘quv yurtidan keyingi ta’lim
~ mustaqil ta’lim
~ o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi
~ rivojlantiruvchi ta’lim
}
::122:: tarbiya maqsadini belgilovchi omil qaysilar
deb bilasiz?
{= biologik,
irsiy, ijtimoiy omillar
~ jamiyat
taraqqiyotining moddiy asoslari va ob’ektiv ehtiyoji
~ ushbu
jamiyat taraqqiyotining darajasi
~ muayyan jamiyatdagi pedagogik nazariyaning
ahvoli
}
::123:: pedagogikaning
boshqa fanlar bilan aloqasi qaysi guruhda berilgan?
{= falsafa,
sotsiologiya, etika, psixologiya, pedagogika tarixi v.b
~ falsafa,
kibernetika, estetika, pedagogika v.b
~ fizika,
adabiyot, metematika, pedagogika, tarix, v.b
~ geografiya, jamiyatshunoslik,
pedagogika, iqtisod asoslari v.b
}
::124:: pedagogikaning milliy asosi nima?
{= ta’lim masalalarini
millatning milliy merosi bilan umumbashariy qadriyatlar bilan bog’lagan holda
amalga oshirish, xal etish
~ komil
inson voyaga etkazishning mavjud muammolarni hal qilish
~ uzluksiz ta’lim
tizimini yanada rivojlantirish muammolarini o’rganish
~ ta’lim
–tarbiya samaradordigini oshirish va dunyo talablariga darajasida olib chiqish
}
::125:: Avestoda
qanday g‘oya ulug‘lanadi?
{= yaxshilik yovuzlik ustidan g‘alaba
qozonadi
~ mardlik jasurlikka aylanadi
~ ayollarga g‘amxo‘rlik qilish asosiy insoniy burch
hisoblanadi
~ ma’naviy hayot moddiy hayot bilan bog‘lanadi
}
::126:: turkiy tilda
yaratilgan dastlabki ta’limiy-axloqiy asar qaysi?
{=«Qutadg’u bilig»
~«Devoni lug’atit turk»
~«Mahbub ul-qulub»
~«Hibbat
ul-haqoyiq»
}
::127:: «Turkiy guluston, yoxud axloq» asari qaysi
pedagog olim qalamiga mansub?
{= Avloniy
~ Navoiy
~ Forobiy
~ Fitrat
}
::128:: sinf - dars tizimiga kim asos solgan?
{= Ya. A. Komenskiy
~ Ya. A.
Komenskiy, D. Ushinskiy
~ P. P.
Blonskiy, T. Shatskiy
~ A. C. Makarenko
}
::129:: turli
tarixiy davrlardagi tarbiya, maktab va pedagogik nazariyalar taraqqiyotini
pedagogikaning qaysi sohasi o’rganadi?
{= pedagogika tarixi
~ pedagogika
nazariyasi
~ pedagogika
mahorati
~ pedagogika mahorati, ijtimoiy
pedagogika, pedagogik texnologiya
}
::130:: Komil
inson tarbiyalash muammolari nechinchi asrda paydo bo‘lgan
{= IX
~ XIV-XVI
~ XIX
~ III
}
::131:: pedagogikaning asosiy tushunchalari
(kategoriyalari)ni aniqlang.
{= tarbiya,
ta’lim, ma’lumot
~ bilim,
malaka, ko’nikma
~ muhit,
irsiyat, tarbiya
~ yetuklik,
rivojlanish, tarbiya
}
::132:: hamkorlik
va milliy pedagogika asosini yaratish bu...
{= pedagogikaning vazifasi
~ milliy istiqlol g’oyasining bosh
maqsadi
~ tarix fanining bosh vazifasi
~ psixologiya fanining oldida
turgan maqsad
}
::133:: tarbiyaviy ishlarning mantiqiy tizimi tarkibiy
qismlarini
belgilang
{= maktab,
oila, mahalla, jamoatchilik tarbiyasi
~ darsda
va sinfdan tashqari tarbiya ishlari
~1-4, 5-7, 8-9,
10-11 sinflarda tarbiya ishlari
~ maqsad,
vazifa, vosita, usul, natija va pedagogik shart-sharoitlar
}
::134:: tarbiya jarayoni sub’ektini
belgilang
{= pedagoglar
jamoasi va tarbiyachilar
~ televidenie,
radio, matbuot
~ ota-ona
~ tarbiyalanuvchilar
}
::135:: ta’lim jarayonida
o’qituvchi va o’quvchi hamkorligini ta’minlovchi
bosh omilni belgilang
{= o’zaro
munosabatlar to’qnashuvi
~ o’qituvchi
va o’quvchining o’zaro kelishuvi
~ bir-birini
tushunishga erishish
~ maqsadlarning
birligi va mushtarakligini
}
::136:: “maktab,mahalla, oila , hamkorligi”
kontseptsiyasi qachon ishlab chiqilgan?
{=1999 y
~1993 y
~1994 y
~1995 y
}
::137:: nechanchi yili “Yoshlar yili ” deb qabul
qilingan?
{=2008 y
~2009 y
~2011 y
~2011 y
}
::138:: quyidagi
pedagоgik nazоkatga оid fikrga o’z munоsabatingizni bildiring.
{=pedagоgik nazоkat – o`qituvchining kasbiy
sifati va maxоratining bir yunalishi, uning оdоbi esa o`qituvchining оbrusini
tartibga sоlib turadi, uni saklashga yordam beradi, kоllektivdagi urnini
belgilaydi
~ pedagоgik
nazоkat – dustlik, xizmatdagi mоslik, chikishib, xamjixat bo’lish, mayinlik,
uni saklashga yordam beradi, kоllektivdagi urnini belgilaydi
~ pedagоgik
nazоkat – tadbirni tanlash, uning rejasini to’zish, o’tkazish va tahlil qilish,
uni saklashga yordam beradi, kоllektivdagi urnini belgilaydi
~ pedagоgik nazоkat - nafas оlish, оvоzni
o’zgaruvchanligi, talaffo’z ravоn notiq, uni saklashga yordam beradi, kоllektivdagi urnini
belgilaydi
}
::139:: “maktab, oila, mahalla hamkorligi”
kontseptsiyasining maqsad va vazifalari nimalardan iborat?
{= yoshlarni
milliy istiqlol g’oyalariga sadoqatli ma’naviy barkamol vatanparvarlik ruhida
tarbiyalash
~ yoshlar
sportini ommaviy rivojlantirish tizimini yaratish,
vatanparvarlik ruhida tarbiyalash
~ vositalar
tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat, vatanparvarlik
ruhida tarbiyalash
~ xuquq
va manfaatlarini himoyalashga qaratilgan ish,
vatanparvarlik ruhida tarbiyalash
}
::140:: o`qituvchining notiqlik qobiliyatiga berilgan
tahrif qaysi banda tugri ko’rsatilgan?
{= o`qituvchining
tarbiyalanuvchi ichki duyosiga kira оlish qobiliyati
~ to`g’ri
talaffuz qila оlishi
~ to`g’ri muоmala qila оlish qobiliyati
~ no’tiq erdamida o’z fikr-tuyg’ularini aniq va
ravshan ifоdalash qobiliyati
}
::141:: pedagogik mahoratning tarkibiy qismlari to`ri
ko`rsatilgan javobni ko`rsating
{= insonparvarlik, kasbiy bilimlar,
pedagogik qobiliyat, pedagogik texnika
~ bilim, ko`nikma, malaka, kasbiy
ko’nikma va malaka, kasbiy bilim va tushunchasi
~ kasbiy qadriyat va (ustanovka)
tayyorgarligi, kasbiy ko’nikma va malaka, kasbiy bilim va tushunchasi
~ pedagogik qobiliyatlar, pedagogik
layoqat, kasbiy ko’nikma va malaka, kasbiy bilim va tushunchasi
}
::142:: o’qituvchining
qiziqishi, intilishi, uzoq vaqt izlanishi natijasida hosil bo’lgan, o’ziga xos
o’yin, mehnat, musobaqa elementlari bo’lgan yangi bir dars turi darsni tashkil
etishning qaysi usuliga kiradi?
{= noan’anaviy
~ repetitorlik
~ an’anaviy
~ individual
}
::143:: metodlarni optimal tanlashga qanday talablar
qo’yiladi? (metodning optimalligini nima belgilaydi?)
{= dars maqsadi, predmetning va
mavzuning xususiyati, vaqt, sharoit, o’quv bazasi, o’qituvchi mahorati,
o’quvchilarning yoshi va tayyorlik darajasi
~ sinf o’quvchilarining imkoniyati,
o’qituvchining shaxsiy imkoniyati va mahorati, maktab sharoiti
~ faoliyatning
xususiyati, bolaning anatom-fiziologik xususiyati, ruhiyati, ilmiy fikr
mantig’i
~ o’quvchi o’zlashtirishga ta’sir
etadigan ichki va tashqi sabablar, maktabning o’quv bazasi
}
::144:: dars tiplari qaysilar?
{= yangi
bilim berish darsi, umumlashtirish-tizimlashtirish darsi, takroriy-qaytarish
darsi, nazorat darslari, aralash dars
~ turli
mashg’ulotlar qatnashadigan dars, sinov-mavzuli dars, kino dars, ma’ruza darsi
~ konferentsiya-darsi,
matbuot konferentsiyasi darslari, uchrashuv
~ aralash
dars, kitob bilan ishlash, umumlashtirish
}
::145:: innovatsion yondoshuv nima?
{= muammoni yechish uchun yangicha
yondashuv yoki yangi texnologik jarayonni qo’llash
~ turli
maqsadlar shajarasini ishlab chiqish va vazifalarni amalga oshirish
~ tartibga
solish va nazorat qilish
~ zamon ehtiyojiy talablaridan
kelib chiqib boshqarishni yo’lga qo’yish
}
::146:: o’qitish usuli (metodlari) deganda nima
tushuniladi?
{= o’qituvchi va o’quvchilarning
o’qish vazifalarini bajarishga qaratilgan nazariy va amaliy bilish faoliyatini
uyushtirish usuli va amalga oshirish yo’li
~ bilimlarni
bayon qilish, mashqlantirish, amaliy ishlar olib borish
~ ta’lim vazifasini hal qilishga
qaratilgan o’qituvchi va o’quvchilarning birgalikdagi faoliyatini belgilash
yo’li va vositasi
~ o’qitishni amalga oshirish va
bolalar bilish faoliyatiga rahbarlik qilish
}
::147:: o‘qitish jarayonida
nazoratning rivojlantiruvchi funksiyasini toping
{= o‘z-o‘zini
nazorat qilish va baholash
~ xotirani
mustahkamlash
~ o‘quvchilarda barqaror diqqatni vujudga keltirish
~ baholash
}
::148:: masofadan
o‘qitish qanday amalga oshiriladi?
{= kommunikatsion
texnologiyalar orqali
~ o‘quv
adabiyotlari orqali
~ kompyuter
texnikasi orqali
~ t’yutorlar
yordamida
}
::149:: innovatsiya
nima?
{= innovatsiya – yangilik kiritish
~ innovatsiya – yangicha ta`lim
~ innovatsiya - dasturlashtirilgan
ta’lim
~ innovatsiya - muammoli ta’lim
}
::150:: kompetensiya
nima?
{= kompetentsiya-bilim, ko’nikma,
malaka, qobiliyat, qarashlar,shaxsning malakasi yoki ish yuritish
qobiliyatlarining namoyon bo`lishini belgilab beradigan shaxsiy sifatlar va
qadriyatlar yig`indisi
~ kompetentsiya-xulq-atvor, bilim, malaka, munosabat, motiv
~ kompetentsiya- o’z-o’zini namoyon
qilish, boshqa odamlar bilan ijtimoiy muloqotda bo’lish, o’z ustida tinimsiz
ishlash
~ kompetentsiya- vaziyatni baholash
va muammolarni yechish ko’nikmasiga ega bo’lish, tashkilotchilik, ijodiy
yondashuv, boshqaruv ko’nikmasiga ega bo’lish
}
::151:: kompetensiya
nima?
{= kompetentsiya-bilim, ko’nikma,
malaka, qobiliyat, qarashlar,shaxsning malakasi yoki ish yuritish
qobiliyatlarining namoyon bo`lishini belgilab beradigan shaxsiy sifatlar va
qadriyatlar yig`indisi
~ kompetentsiya-xulq-atvor, bilim, malaka, munosabat, motiv
~ kompetentsiya- o’z-o’zini namoyon
qilish, boshqa odamlar bilan ijtimoiy muloqotda bo’lish, o’z ustida tinimsiz
ishlash
~ kompetentsiya- vaziyatni baholash
va muammolarni yechish ko’nikmasiga ega bo’lish, tashkilotchilik, ijodiy
yondashuv, boshqaruv ko’nikmasiga ega bo’lish
}
::152:: didaktik
kompetensiya nimalardan iborat?
{= o’quv jarayoni va o’qish
jarayonini boshqarish o’quvchilar bilimini anglash va ularni rivojlantirish
~ ta’limni uzluksiz ta’minlash,
bilimini anglash va ularni rivojlantirish
~ ta’lim-tarbiya
birligi va rejalashtirish, bilimini
anglash va ularni rivojlantirish
~ o’quvchilarga
yordam ko’rsatish, bilimini anglash va ularni
rivojlantirish
}
::153:: kasbiy kompetensiya modeli o’z ichiga
nimalarni oladi?
{= kasbiy
qadriyat va ustanovka, kasbiy bilim va tushuncha, kasbiy ko’nikma va malaka
~ kommunikatsiya
nutqiy, ijtimoiy –madaniy, tilni chuqur bilish, kasbiy
ko’nikma va malaka
~ ijodiy faoliyatda o’zi
o’zlashtirgan bilim, ko’nikma, malakalarni, analiz va sintez qilish
~ pedagogik faoliyatini
muvofiqlashtirish shaxsiy yutuqlarni boshqarishi, o’zini anglash va kasbiy
o’sish
}
::154:: o‘zbekistonning bozor
iqtisodiyotiga o‘tishi nechta tamoyilga asoslanadi?
{=5 tamoyilga
~4 tamoyilga
~2 tamoyilga
~4 tamoyilga
}
::155:: shaxsiy kompetensiyaga nimalar kiradi?
{= o’z
fanini chuqur bilish
~ muloqatchanlik va bag’rikenglik, yetakchilik
~ aktni
bilish
~ didaktikani
bilish
}
::156:: o’qituvchi kompetensiyasi piramidasi
nimalardan iborat?
{= motiv, munosabat, bilim,malaka,xulq-atvor
~ kasbiy
mahorat va malaka
~ kasbiy
bilim, tushuncha, malaka
~ kasbiy
mahorat, tajriba, bilim, ko’nikma
}
::157:: o’quvchilarga o’rgatiladigan bilim, ko’nikma,
malakalar majmuasi:
{= o’qitish
mazmuni
~ ta’lim
mazmuni
~ fanlar
bobining mazmuni
~ dasrlik
}
::158:: dars
samaradorligini oshirish omili
{= ilg`or
pedagogik texnologiyalardan foydalanish
~ mustaqil ish ijodiy ishlarni
tashkil etish
~ qo’shimcha materiallardan
foydalanish
~ vaqtdan unumli foydalanish
}
::159:: pedagogik jarayonning bir butunligi nima?
{= maqsad, mazmun, hamkorlik
~ vosita va usullar, do’stona aloqa
~ shakl, natija va shart-sharoitlar
~ maqsad, mazmun, usul, vosita,
shakl, hamkorlik va natija
}
::160:: o’zbekiston
respublikasi “ta’lim to’g’risida”gi qonunni maqsadi?
{= fuqarolarga ta’lim-tarbiya,
kasb-hunar o’rgatishning huquqiy asoslarini belgilaydi hamda shaxsning bilim
olishdan iborat konstitutsiyaviy huquqini kafolatlaydi
~ ta’lim muassasalari faoliyatini
tartibga solish hamda shaxsning bilim olishdan iborat konstitutsiyaviy huquqini
kafolatlaydi
~ ta’lim muassasalari rahbarlari,
xodimlarining xuquqini belgilaydi hamda shaxsning bilim olishdan iborat
konstitutsiyaviy huquqini kafolatlaydi
~ ta’lim muassasalari faoliyatini
moddiy va xuquqiy kafolatlaydi hamda shaxsning bilim olishdan iborat
konstitutsiyaviy huquqini kafolatlaydi
}
::161:: ta’limni tashkil qilishning
noa’nanaviy shakllarini aniqlang?
{= muloqot, baxs-munozara, didaktik o‘yin, trening
~ muloqot
~ didaktik
o‘yinlar
~ trening
va boshqalar
}
::162:: pedagogikaning bosh masalasi?
{= ta’lim, tarbiya, barkamol inson tarbiyasi
~ tarbiya, barkamol inson tarbiyasi
~ barkamol inson, tarbiya
~ ta’lim tarbiya
samaradoligini oshirish
}
::163:: qaysi javobda Forobiyning pedagogik asari
to`g`ri ko`rsatilgan?
{=“Fozil odamlar shahri”
~“Qobusnoma”
~“Mahbub-ul qulub”
~“Turkiy guliston yoxud axloq”
}
::164:: “Ta’lim to’g’risida”gi
qonun necha modda va bobdan iborat?
{=34 ta modda va 5
bobdan iborat
~53 ta modda va 7
bobdan iborat
~24 ta modda va 6
bobdan iborat
~20 ta modda va 9
bobdan iborat
}
::165:: Ta’limning ijtimoiy-pedagogik funksiyalarini belgilang
{= ta`limiy,
tarbiyaviy, rivojlantiruvchi
~ o’quvchilarning
bilish faoliyatini boshqarish
~ natijalarni
baholash va nazorat etish
~ o’qituvchining
darsga tayyorlanishi
}
::166:: ta’limda
tadrijiylik nimani bildiradi?
{= ta’limda tadrijiylik - ta’lim
mazmunini ta’lim oluvchilarga ketma-ketlik bilan darajama-daraja berish
~ ta’limda tadrijiylik - ta’lim mazmunini ta’lim oluvchilarga
ketma-ketlikka rioya qilmagan holda berish
~ ta’limda tadrijiylik - ayrim olingan o’quv fanini boshqa
fanlar bilan predmetlararo bog’lanishda o’tish
~ ta’limda tadrijiylik - ta’limdagi nazariy bilimlarni turli
xil tajribalar, laboratoriya eksperimentlarini namoyish qilib berish,
tushuntirish
}
::167:: o’quvchilarga o’rgatiladigan bilim, ko’nikma,
malakalar majmuasi:
{= ta’lim
mazmuni
~ dasrlik
~ fanlar
bobining mazmuni
~ o’qitish
mazmuni
}
::168:: ta’lim vositalari
{= darslik,
texnikavositalar, ko’rsatmali vositalar
~ daftar,
ruchka va bo’r
~ sinf xonasi doskasi
~ televizor,
radio, kinoapparat
}
::169:: ta’limning asosiy
tashkiliy shakli.
{= dars
~ konsultatsiya
~ ekskursiya
~ ma’ruza
}
::170:: tarbiyaning predmeti
{= shaxs
~ dars
~ o’quvchi
~ o’qituvchi
}
::171:: “ta’lim beruvchi, rivojlantiruvchi va tarbiyalovchi”
tushunchalari didaktikaning qaysi jihatini yoritadi?
{= ta’lim funksiyalari
~ ta’lim vositalari
~ ta’lim metodlari
~ ta’lim natijasi
}
::172:: «Birinchi muallim» - kitobining muallifi kim?
{= A.Avloniy
~ A.Shakuriy
~ Behbudiy
~ I.Raxmatullaev
}
::173:: «Qobusnoma»
kimning asari?
{= Kaykovus
~ Behbudiy
~ M.Qoshg’ariy
~ A.Yugnakiy
}
::174:: Ya.A.Komenskiy o‘z
asarlarida tarbiyaning maqsadini necha qismga bo‘lgan.
{=3
~2
~4
~5
}
::175:: «Sayyoralar ilmi» asarining muallifini
aniqlang?
{= Al-Farg’oniy
~ Beruniy
~ Qoshg’ariy
~ Ulug’bek
}
::176:: shaxs taraqqiyotida qanday omillar asosiy rol o’ynaydi?
{= nasl, muhit, tarbiya,
shaxsiyfaoliyat, moddiy va ma’naviy
imtiyozlar
~ o’quv rejalari,
moddiy va ma’naviy imtiyozlar
~ ta’lim usullari,
moddiy va ma’naviy imtiyozlar
~ o’quvdarsliklari, moddiy va ma’naviy imtiyozlar
}
::177:: ta’limda
proeksion uskunalar va slaydlarni qo‘llash qaysi didaktik tamoyilda o‘z
ifodasini topgan?
{= ko‘rgazmalilik
~ onglilik
va faollik
~ nazariya
va amaliyotning birligi
~ ta’lim
va tarbiyaning birligi
}
::178:: ta’lim
usulini (metodini) tanlashda o’qituvchi nimalarga asoslanadi?
{= darsning maqsadi, mavzunning
xarakteri va mazmuni, o’quvchilarning yosh xususiyatlariga
~ o’quv dasturiga
~ o’quv darsliklariga
~ o’quv rejalariga
}
::179:: pedagogika fanining mavzu bahsini nima tashkil
etadi va u nimani o’rganadi?
{= tarbiyani
ijtimoiy taraqqiyot omili sifatida o’rganadi
~ tarbiya
bo’lib, uni insonni ruhiy rivojlantirish omili deb qaraydi
~ jamiyatning
axloqiy taraqqiyotini belgilovchi omil-tarbiya deb qaraladi
~ tarbiya
bo’lib, uni odamni rivojlantirish va shakllantirish jarayoni sifatida o’rganadi
}
::180:: ijtimoiy
tarbiya maqsadi qaysi ifodada to’g’ri berilgan?
{= jamiyatning aql-zakovat va ilm
borasidagi kuch-quvvatini rivojlantirishga qodir, o’z burchini chuqur anglaydigan
har tomonlama barkamol erkin shaxsni rivojlantirish
~ ishbilarmon,
bilimdon, komil insonni etishtirish har
tomonlama barkamol erkin shaxsni rivojlantirish
~ faol,
ishbilarmon, har tomonlama komil insonni voyaga etkazish har tomonlama barkamol erkin shaxsni rivojlantirish
~ fuqaroni har tomonlama
rivojlantirish har tomonlama barkamol erkin shaxsni rivojlantirish
}
::181:: odam bolasining rivojlanishida faoliyat qanday
rol o’ynaydi?
{=inson faoliyatini pedagogik jihatdan maqsadga muvofiq tarzda
uyushtirilishi uning har tomonlama kamol topishini ta’minlaydi, zero faqat
faoliyat jarayonida ro’y beradigan bola faolligigina uning kuch va
imkoniyatlarini ro’yobga chiqarib, tajriba to’plash, irodani chiniqtirish,
aqliy qobiliyatni o’stirishni ta’minlaydi
~odam irsiyat, ijtimoiy muhit va tarbiya mahsuli
bo’lganligi tufayli faoliyatning shaxs rivojlanishida hech qanday ahamiyati
yo’q va imkoniyatlarini ro’yobga chiqarib, tajriba to’plash, irodani
chiniqtirish, aqliy qobiliyatni o’stirishni ta’minlaydi
~ odamning
faoliyati tufayli atrof-muhit o’zgarib boradi va imkoniyatlarini ro’yobga
chiqarib, tajriba to’plash, irodani chiniqtirish, aqliy qobiliyatni o’stirishni
ta’minlaydi
~odam bolasi
turli layoqat kurtaklari bilan dunyoga keladi, faoliyat ularning rivojlanib,
shaxsning individual fazilatiga aylanishini ta’minlaydi va imkoniyatlarini ro’yobga chiqarib, tajriba to’plash, irodani
chiniqtirish, aqliy qobiliyatni o’stirishni ta’minlaydi
}
::182:: o’quvchining
o’zidagi barcha iqtidor va qobiliyatlarning namoyon bo’lishi, ro’yobga chiqishi
nimaga bog’liq?
{= faoliyatning xilma-xil va
rang-barang turiga, aloqa va munosabatlarga, ta’lim-tarbiyaning pedagogik
jihatdan maqsadga muvofiqligiga
~ tabiiy-tug’ma layoqatga bog’liq,
ta’lim-tarbiyaning pedagogik jihatdan maqsadga muvofiqligiga
~ o’zlashtirilgan bilimlarning
miqdori va hajmiga bog’liq, ta’lim-tarbiyaning pedagogik jihatdan maqsadga
muvofiqligiga
~ o’qitish va tarbiyalash
metodlariga bog’liq, ta’lim-tarbiyaning pedagogik jihatdan maqsadga
muvofiqligiga
}
::183:: o’quvchining bilish faoliyati qaysi bosqichlarda ro’y
beradi?
{= sezish
va idrok, tasavvur va tushuncha, fikrlash, tahlil qilish, umumlashtirish,
xulosa qilish, anglab olish, amalda qo’llash
~ kuzatish-anglash-eslab
qolish-tiklash-qo’llash, umumlashtirish, xulosa qilish, anglab olish, amalda
qo’llash
~ ong-idrok-eslab
qolish – umumlashtiri – bilib olish, umumlashtirish, xulosa qilish, anglab
olish, amalda qo’llash
~ fikrlash
– tahlil – induktsiya va deduktsiya – umumlashtirish – xulosa, umumlashtirish,
xulosa qilish, anglab olish, amalda qo’llash
}
::184:: tarbiya metodlari necha xil?
{=4 xil: ma’qullash,
rag’batlantirish, mukofotlash, jazolash metodlari
~3 xil: maktab ma’muriyatning
vazifasi, o’quvchilar faoliyati, mahalla jamoaning rivojlanish metodlari
~3 xil: ijtimoiy
ongni shakllantirishga xizmat odatlantirish va faoliyatda mashqlantirish
rag’batlantirish va jazolash (ma’qullash, dalda berish, uyaltirish)
~2 xil: tarbiyachi, tarbiyalanuvchi metodlari
}
::185:: o’qitish metodlarining turlari qaysi javobga
to’g’ri va to’la berilgan?
{= suhbat,
hikoya, ma’ruza, ekskursiya, laboratoriya, mashq, grafik ishlar,
amaliy ishlar
~ tushuntirish
– tasvirlash, muammoli, qisman izlanish, og’zaki, ko’rsatmali, amaliy
~ og’zaki
bayon qilish, ko’rsatmali, amaliy, laboratoriya,
mashq, grafik ishlar, amaliy ishlar
~ so’z vositali, ko’rsatmali va
amaliy ish vositalari bilan ifodalanuvchi guruhlarga ajratiladi
}
::186:: ushbu
dars tuzilishidan uning qaysi dars tipini ekanligini aniqlang: so’rash, yangi
mavzuni bayon qilish,mustahkamlash, uyga vazifa berish, yakun.
{= aralash
dars
~ umumlashtiruvchi
dars
~ mustahkamlash
darsi
~ nazorat
darsi
}
::187:: ta’lim metodlarining asosiy turlari qaysi javobda
to‘g‘ri ko‘rsatilgan?
{= og‘zaki bayon qilish, ko‘rgazmali va amaliy metodlar
~ o‘qishga qiziqishni rag‘batlantiruvchi, o‘z-o‘zini
nazorat metodlari
~ bilish faoliyatini kuzatish, nazorat va o‘quv
faoliyatini tuzatish metodlari
~ nazariy bayon qilish hossalari
}
::188:: “o’g’il
bolalarni besh yoshdan 20 yoshgacha faqat uch narsa: otda yurishga, kamondan
otishga, to’g’rilikka o’rgatishgan ... Bolani besh yoshgacha otasiga
ko’rsatmaganlar, u ayollar tarbiyasida bo’lgan ...” Ushbu parcha kimning qaysi
asaridan olingan va kimlar haqida yozilgan?
{=484 – 431
yillarda yashagan yunon tarixchisi gerodotning “tarix” kitobidan qadimgi
forslar, saklar, massagetlarning ta’lim tarbiyasiga oid
~ polienning “xarbiy xiylalar” asari, saklarga qarshi
doroning bosqinchilik yurishi aks etgan
~ starabonning “geografiya” asari,
forslarning qadimiy urf – odatlari haqida
~ polienning
asari, saklarga qarshi doroning bosqinchilik yurishi aks etgan
}
::189:: ibtidoiy
jamoa davrlarida tarbiyaning yuzaga kelishiga sabab bo’lgan shart-sharoitlar
nimalardan iborat edi?
{= ibtidoiy kishilarning mehnat
faoliyati va bunda tarkib topgan ijtimoiy munosabatlar
~ bolalarning kattalarga taqlidi
~ kohinlar va oqsoqollarning
maqsadga muvofiq faoliyati
~ kishilarning
o’z nasl-nasabini davom ettirishda tabiiy biologik negizga asoslanishi
}
::190:: o’quvchiga kattalar tajribasini o’rgatish
ta’limning qaysi usulida o’tiladi?
{= maqsadli
~ noan’anaviy,
an’annaviy
~ noan’anaviy
~ an’anaviy
}
::191:: Eng qadimgi
davrlardagi ma’naviy madaniyatimiz, xususan bolalar tarbiyasi tizimini
o’rganishda asos bo’lgan manbani ayting
{= zardushtiylarning muqaddas kitobi
“Avesto”
~ Ibn
Sino «Ahloq haqida risola»
~ qadimgi
yunon va rimlik faylasuf-ma’rifatparvarlarning asarlari
~ Qur’oni karim
}
::192:: «xalq
ommasi tomonidan yaratilgan va avloddan-avlodga o’tib kelayotgan ta’lim-tarbiya
ishlarini amalga oshirish bobida qo’llanib kelingan usul, vosita, ko’nikma va
malakalar birligini ifodalovchi tajribalar asosida to’plangan bilim va
ma’lumotlar yig’indisi.» ushbu ta’rifda qanday tushuncha ifodalangan?
{= xalq
pedagogikasi
~ pedagogika
~ tarbiya
nazariyasi
~ didaktika
}
::193:: «bola aziz, odobi undan aziz». Ushbu ibora pedagogikaning
qaysi sohasiga xos?
{= o’zbek xalq pedagogikasi
~ umumiy
pedagogika
~ pedagogika
~ pedagogika
tarixi
}
::194:: o’rta osiyoda musulmon maktablari tizimi qaysi
tarixiy davrda tashkil topgan?
{= VII-XII asrlar
~ VII asr
~ XIV-XVII asrlar
~ XVIII-XIX asrlar
}
::195:: dastlabki arab tilidagi maktablarning
yaratilishiga nimalar ta’sir etdi?
{= islom dinini kirib kelishi
~ xalqning savodsizligi
~ bolalarni tarbiyalash zaruriyati
~ bolalarni mehnatga tayyorlash
zaruriyati
}
::196:: o’rta
osiyoda ilmiy-pedagogik ishlarning paydo bo’lishi qaysi tarixiy davrga to’g’ri
keladi?
{= VII-VIII asrlar
~ XIII-XV arslar
~ IX-XII asrlar
~ VI-XIX asrlar
}
::197:: “Fozil odamlar
shahri”, “Iixso-al-ulum” asarlarining muallifi kim?
{= Forobiy
~ Al-Xorazmiy
~ Beruniy
~ Ibn Sino
}
::198:: kasb-hunar kollejlariga berilgan ta’rif?
{=o‘quvchilarning kasb-hunarga moyilligi, mahorat va malakasini chuqur
rivojlantirishni, tanlagan kasblar bo‘yicha bir yoki bir necha ixtisos olishni
ta’minlaydigan uch yillik o‘rta maxsus kasb-hunar o‘quv yurti
~ o‘quvchilarning intellektual qobiliyatlarini jadal
o‘stirishni, ularning chuqur, tabaqalashtirilgan va kasb-hunar yo‘naltirilgan
bilim olishlarini ta’minlaydigan uch yillik o‘rta maxsus o‘quv yurti
~o‘quvchilarning yakka tartibdagi ehtiyojlarini qondirish, ularning bo‘sh
vaqti va dam olishini tashkil etish uchun turli yo‘nalishlarda ta’limni tashkil
etishga yo‘naltirilgan ko‘p yillik faoliyatni olib boradigan o‘quv yurti
~ ta’lim yo‘nalishlaridan biri bo‘yicha puxta bilim
beradigan, o‘qish muddati kamida uch yil bo‘lgan o‘rta maxsus o‘quv yurti
}
::199:: Kaykavus nechanchi yillarda yashab ijоd etgan?
{= XI- asrda
~ XI-XII asrlar
~ IX-X asrlar
~ VIII-IX asrlar
}
::200:: oliy ma’lumotli mutaxassislarni tayyorlash
qanday muassasalarida amalga oshiriladi?
{= universitetlar, akademiyalar, institutlar va oliy
maktabning boshqa ta’lim muassasalari
~ o‘rta maxsus kasb-hunar ta’limi muassasalari
~ sirtqi va kechki ishchi maktablari
~ pulli ta’lim xizmatlarini ko‘rsatadigan ta’lim
muassasalari
}
Комментариев нет:
Отправить комментарий